Uz malo truda i Ipon Chrom Alu kreme do savršenog sjaja

Nema ništa lepše nego kada na vašem motociklu ili mopedu sve sija. Često je taj sjaj aluminijumskih ili hromiranih delova težak za održavanje. Postoje i drugi slučajevi, kada imamo neke aluminijumske delove koji su farbani, ali ih je vremenom korozija nagrizla, pa hoćemo koliko toliko da ih spasimo i da im pružimo sjaj.

Takav je i današnji slučaj prednje glavčine točka od T15 ili E90 kojeg je prilično nagrizla korozija te ima oštećenja u vidu udubljenka čak do 1 mm, što je prilično mnogo. Neko bi odustao od ovog dela, ali smo mi odlučili baš na ovom primeru da vam pokažemo kako da vratite sjaj i popravite stanje ovog dela.

Potreban materijal

Sve što vam je potrebno za poliranje bilo kojeg dela je vodeni brusni papir. U ovom slučaju koristili smo vodeni brusni papir u rasponu granulacije od 150 do 2000. Osim vodenog brusnog papira koristili smo i Ipone Chrom’ Alu sredstvo koje nam je značajno pomoglo da ova glavčina dobije sjaj.

Biće vam potreba i jedna čista krpa za finalno poliranje kao i Ipone Chrom’ Alu sredstvo.

Kao što vidite na slici, glavčina je prilično oštećena i ima dubinska oštećenja, što je najnezahvalnije za poliranje. U principu, što je površina ravnija i bez udubljenja, lakše je i brže ispolirati bilo koji deo. No, šta je tu je, krećemo.

Za početak uzimamo najgrublji brusni papir, što je u ovom slučaju gradacija 150 i krećemo sa laganim kružnim pokretima uz povremeno ispiranje vodom.

Zatim kako polako prelazite sa jedne gradacije na drugu kad vidite da trenutna gradacija više nema efekta skidanja slojeva. Ovde moramo staviti malu napomenu da ne treba baš ni previše šmirglati neki deo kao što je na primer na ovoj glavčini. Ovaj deo se mogao ispolirati do visokog sjaja, ali bismo tada rizikovali da istanjimo rupe kroz koje prolaze žbice, te bi na taj način glavčina bila podložnija pucanju. Stoga, ukoliko neki deo ima baš jako duboka oštećenja ili koroziju, a bitan je za pravilno funkcionisanje ili bezbednost, preporuka je da ne skidate puno materijala.

Budući da smo prolazili nekoliko gradacija vodenog brusnog papira, nećemo postupno objašnjavati za svaki. Ovo je recimo izgled posle upotrebe brusnog papira gradacije 1200:

Kada završite i sa poslednjom granulacijom brusnog papira, isperite deo čistom vodom i zatim ga osušite.

Posle sušenja dolazi na red poliranje prigodnom pastom, a u našem slučaju sa Ipone Chrom’ Alu. Pasta ima za cilj da popuni ostatke mikroskopskih neravnina i da pruži sjaj poliranom delu. Tako da se ova sredstva primenjuju na sve polirane, hromirane ili niklovane delove.

Dakle, nanesete pastu i čistom krpom kružnim pokretima polirate površinu:

Ovaj postupak ponovite nekoliko puta, sve dok ne budete zadovoljni sjajem i dok pasta u potpunosti ne pokrije neravnine.

Ukoliko sve bude u redu, vaš deo bi trebalo da ima mininalno ovakav sjaj. Kažemo minimalno, jer opet skrećemo pažnju da je ovaj deo bio u poprilično lošem stanju i da smo zahvaljujući Ipone Chrom’ Alu pasti uspeli da vratimo sjaj.

Sa vremena na vreme je potrebno ponovo prebrisati i polirati već polirane, hromirane ili niklovane delove, naročito posle pranja motocikla ili mopeda ili posle vožnje po kiši. Na ovaj način ćete sačuvati sjaj i stanje ovih delova.

Nadamo se da vam je ovaj tekst bio koristan.