• Post category:Moto Svet

Neraskidiva veza izmedju Moto-Bike-a i Tomos-a

Tomos mopedi i motocikli zauzimaju bitno mesto u našem društvu. Tomos je u prošlosti ostavio veliki trag na prostorima bivše Jugoslavije. Osim što su Tomos mopede i motocikle vozili zaljubljenici u dvotočkaše, Tomos su kupovali i ljudi koji možda nisu bili istinski zaljubljenici, ali je Tomos bio prigodno prevozno sredstvo. Tako je Tomos doživeo izuzetno veliki komercijalni uspeh na prostorima bivše Jugoslavije, a i dan danas se voze razni primerci koji odolevaju zubu vremena.

Kako je Tomos igrao bitnu ulogu u životu velikog broja ljudi na našim prostorima, tako je ostavio veliki trag i u postojanju naše firme. Zapravo, firma Moto-Bike ponikla je na Tomos mopedima i motociklima.

Kao što smo spomenuli, nastanak firme Moto-Bike usko je povezan sa Tomosima. Osnivač firme Igor Jovičić, koji je i sam veliki ljubitelj marke Tomos, devedesetih godina uvideo je da na našem tržištu kvalitetni zamenski delovi postaju deficitarni. Iz tog razloga Igor 1999. godine započinje proizvodnju delova za Tomos mopede i motocikle.

Prvi proizvodi firme Moto-Bike bili su paktregeri i auspusi za Tomos mopede. Zahvaljujući kvalitetnoj izradi delova, firma je iz godine u godinu napredovala. Već 2002. godine zabeležena je prodaja od 7.000 paktregera i 1.500 auspuha.

Kako je vreme odmicalo, tako smo proširivali proizvodnju i fokusirali se na proizvodnju onih delova za Tomos koji su bili najdeficitarniji na tržištu. Budući da je Igor i sam strastveni kolekcionar Tomos mopeda i motocikala i da sam restaurira razne modele, kvalitet i završna izrada delova nije dovodjena u pitanje.  

Tako se posle paktregera i auspuha, počelo i sa proizvodnjom ostalih potrošnih delova poput dizni, raznih vijaka za karburatore, usisnih lula, dihtunga i drugih delova. Moto-Bike proizvodi zamenske sajle za sve modele Tomosa.

Jedna od deficitarnijih stavki na našem tržištu bila su kvalitetna sedišta za Tomos mopede i motocikle, pa smo preduzeli korake da u našu ponudu uvrstimo i tu stavku.

Sedišta Tomos koja izlaze iz naše proizvodnje su proizvedena po uzoru na originalno sedište. Sirovine koje koristimo pažljivo biramo radi što boljeg kvalitetata krajnjeg proizvoda. Svi proizvodi imaju na limu utisnut MTB logo i etiketu koja se nalazi sa strane, koja takodje nosi MTB logo.  

Karakteristike sedišta:

– Podloga je od metala, lim 1mm debljine, zaštićena plastifikacijom od korozije;
– Sundjer je srednje tvrd i napravljen je od poliuretana;
– Presvlaka je od kvalitetne eko-kože prošivena dvostrano belim koncem.

Osim proizvodnje delova za Tomos modele koji su veoma rasprostranjeni poput APN4, APN6, Automatika, počelo se i sa proizvodnjom delova za danas retke modele Tomos motocikala poput čuvenog Elektronika E90, zatim 15Sl i 15 SLC modela i drugih.

Proizvodnja delova za Tomos niti jednog trenutka nije dovodjena u pitanje, čak ni danas kada je broj Tomos mopeda i motocikala daleko manji. Naprotiv, Moto-Bike se i dalje trudi da ljubiteljima Tomosa pruži delove koji su im potrebni kako bi njihove omiljene mopede i motocikle mogli da održavaju.

Iz tih razloga, Moto-Bike i dalje širi svoj proizvodni program. Pored velikog asortimana raznih delova za Tomos brend, uskoro će se u ponudi naći i delovi poput kormana za stari tip mopeda APN4, T12 i Automatik, kao i paktregeri za APN4 stari tip i T12 (za dugačko sedište i jedan sic).

Usku povezanost i ljubav ka Tomos brendu možete osetiti čim udjete u prostorije naše firme u Kaću, gde možete videti nekoliko modela Tomos mopeda i motocikala. U našim prostorijama izložen je možda i jedini „nov“ APN6 proizveden 1987. godine, koji verovali ili ne, nikada nije vožen!
 

Bez obzira što opada broj Tomos mopeda i motocikala koji se svakodnevno voze na našim putevima, iz ljubavi prema ovom brendu, naša firma će i dalje nastaviti da proizvodi i uvozi sve delove koji su potrebni kako bi Tomos nastavio da „živi“.

Tomos i Moto-Bike imaju neraskidivu vezu koja nam jednostavno ne dozvoljava da bacimo u zapećak ovaj brend, važan za našu prošlost i postojanje.