Reparacija Karburatora BING 12
Posle čišćenja spoljašnosti karburatora počinjemo sa rastavljanjem. Prvo ćemo otvoriti čašicu u kojoj se nalazi plovak. Ovaj deo karburatora je jedan od najprljavijih, jer se tu nalazi gorivo koje direktno iz rezervoara zna da donese nečistoće i da stvara rdju.
Za početak ravnim odvijačem odvrnemo dva šrafa koja drže poklopac čašice karburatora:
Posle skidanja poklopca možemo izvaditi plovak i situacija izgleda ovako:
Plovak kod karburatora Bing 12 nije pun, odnosno ima šupljinu unutar njega. Iz tog razloga vremenom može da se dogodi da benzin prodre unutar plovka. Kada benzin udje u plovak, čini ga težim i drži ga ka dnu čašice, što za posledicu ima prelivanje karburatora. Zato nije na odmet zameniti plovak, čak iako još nije pokazao znake oštećenja.
Druga stvar o kojoj treba voditi računa je dihtung gumica koja se nalazi na poklopcu čašice. Dihtung zna vremenom da se stvrdne i da na taj način omogući prelivanje karburatora. Preporučljivo je na svakih par sezona zameniti i ovaj dihtung.
Čim otvorite čašicu i skinete poklopac, skinite i dihtung jer ćete ga kasnije menjati.
Sledeći korak je vadjenje šibera i saug pločice radi kontrole i zamene. Do šibera stižemo tako što ravnim odvijačem odvrnemo dva šrafa koja se nalaze sa gornje strane karburatora. Čim odvrnemo ta dva šrafa možemo pristupiti pomenutim delovima.
Za kraj ostaje vadjenje centralne dizne. Do centralne dizne se dolazi tako što se ključem 10 mm popusti šraf koji se nalazi sa donje strane karburatora.
Posle vadjenja centralne dizne, predstoji detaljno čišćenje unutrašnjosti i spoljašnosti karburatora. Za čišćenje unutrašnjosti zgodan je nastavak u vidu cevčice na Ipone Carbu Cleaner spreju. Nastavak stavite u sve prolaze i špricnite par puta, kako bi uklonili nečistoće, a zatim prebrišite sve unutrašnje prolaze krpicom.
Naročito je bitno da očistite sva ležišta i navoje u koji idu dizne, kako bi neometano mogli da ih vratite. U navojima često znaju da se nakupe sitne nečistoće, koje prilikom vraćanja dizni mogu da oštete navoje.
Na ovom karburatoru ostale su i naslage prethodnog dihtunga. Pre vraćanja karburatora na agregat obavezno uklonite ove ostatke.
Korak 2: sastavljanje karburatora i zamena potrošenih delova
Posle kompletnog čišćenja karburatora na redu je vraćanje novih delova i delova koji nisu oštećeni ni potrošeni. Konkretno u ovom slučaju zamenjeni su: plovak, dihtung gumica poklopca čašice, bočna dizna, centralna dizna, šiber i iglica.
Zatim prelazimo na bočnu diznu i vijak za podešavanje ler gasa. Bočna dizna prema fabričkim specifikacijama treba da ima prečnik od 0,64 mm, odnosno da nosi oznaku “64”. Ukoliko niste sigurni kojeg su prečnika dizne, nije loše posedovati ovaj alat za merenje prečnika dizni i za njihovo čišćenje
Bočnu diznu prvo blago zavrnite rukom, a zatim samo malo dotegnite vilastim ključem 8 mm ili odvijačem. Nipošto nemojte jako zatezati diznu jer može doći do oštećenja navoja.
Vijak za podešavanje ler gasa treba na sebi da ima oprugicu. Opruga služi da neprestano vrši pritisak na glavu vijka ne dozvoljavajući vijku da se odvrne. Ukoliko je vijak za podešavanje ler gasa potrošen, preporučujemo da ugradite novi jer je moguće da zbog njegove potrošenosti nećete moći da podesite ler gas. Vijak zavrnite malo više od ½ u ležištu, a ostatak ćete fino naštelovati kad montirate karburator na agregat.
Prelazimo na desnu stranu karburatora i vraćanje plovka. Prvo uzmite novi dihtung poklopca čašice i polako ga prstima vratite u ležište. Nipošto nemojte koristiti odvijač ili neki drugi oštar predmet jer možete oštetiti dihtung gumicu. Prstima postavite gumicu u ležište, a ona će dodatno ulegnuti na mesto kada vratite poklopac na čašicu.
Prvo postavljamo iglicu u šiber. Na iglicu se stavlja osigurač. Primetićete da postoji nekoliko žljebova za postavljanje osigurača. Svaki žljeb prestavlja nivo iglice u plovku, a od nivoa iglice zavisi količina goriva koju će iglica dozvoliti da propusti kroz telo karburatora. Pomeranjem iglice kasnije tokom podeševanja kabruratora regulišite količinu smese goriva i vazduha. Preporučujemo da postavite osigurač u drugi žljeb gledajući odozdo naviše, a ako ne budete zadovoljni ponašanjem agregata, pokušajte sa pomeranjem nivoa više ili niže dok ne pronadjete zadovoljavajuće podešavanje.
Zatim posle vraćanja šibera, postavljate saug pločicu u mesto predvidjeno za nju.