Foto: pexels.com

Provera Motocikla Pre Prve Vožnje

Sezona vožnje motocikla na sreću ove godine stiže nešto ranije nego što smo planirali. Sunčano vreme i prijatne temperature veoma brzo probude u nama želju da provozamo motocikl. Ipak, sa prvom vožnjom nipošto ne treba žuriti. Pre prve vožnje u sezoni potrebno je proveriti nekoliko stavki na motociklu, kako biste se uverili da je sa motociklom sve u redu. U ovom tekstu donosimo vam nekoliko saveta kako da proverite motocikl pre prve vožnje.

Proverite nivo ulja

Ako ste na kraju sezone izvršili zamenu ulja i filtera, preporuka je da pre prvog starta još jednom proverite nivo ulja. Kada završite sa proverom ulja, uzmite baterijsku lampu i osvetlite sva creva sa hladnjaka i sagnite se ispod motocikla kako bi proverili da tokom zime nije došlo do curenja ulja ili rashladne tečnosti. Kasnije, nakon prvog starta pustite motocikl da dostigne radnu temperaturu, a zatim obavezno još jednom proverite nivo ulja, kao i da li se pojavilo neko curenje iz bilo kog dela motocikla. Provera nivoa ulja kada je motocikl hladan nije najpouzdanija jer se može dogoditi da je nešto ulja ostalo u samom agregatu. Najbolje je da se provera ulja još jednom izvrši kada se agregat i ulje zagreju, jer će se tada veliki deo ulja sliti iz agregata.

Kočnice

Posle ulja, a pre sledeće radnje, obavezno proverite kočnice. Prvo proverite nivo potrošenosti pločica. Na samim pločicama obično postoje indikatori potrošenosti. Zatim obavezno proverite nivo kočione tečnosti u rezervoaru prednje i zadnje kočnice. Ukoliko vozite motocikl sa doboš kočnicama, proverite zategnutost i podmažite sajle. Kočione obloge kod doboš kočnica tokom stajanja mogu da korodiraju i da pri prvom kočenju ne koče dovoljno dobro.

Foto: pixabay.com

Preporuka je da motocikle sa disk ili doboš kočnicama gurate napred – nazad i da pritiskate prednju i zadnju kočnicu kako biste se uverili da sve funkcioniše u najboljem redu.

Posle provere kočnica, prstom predjite preko štapova prednje viljuške. Na ovaj način možete utvrditi da li dolazi do propuštanja ulje. Ukoliko ima tragova ulja, semering je pri kraju i uskoro ćete morati da ga zamenite.

Nivo napunjenosti akumulatora

Akumulator je jedna od stvari koja često pokvari prvu vožnju, naročito ukoliko niste dopunjavali akumulator preko zime. Nije na odmet staviti akumulator da se dopuni pre prvog startovanja motocikla. Za punjenje akumulatora najbolje je da koristite pametni punjač. Prilikom provere akumulatora, prekontrolišite i spojeve na akumulatoru. Ukoliko su oksidirali ili su oštećeni, očistite ih ili zamenite.

Očistite karburatore i sipajte sveže gorivo

Karburatori su takodje jedan od glavnih uzroka teškog startovanja motocikla posle dužeg stajanja. Gorivo iz samog karubratora lako ispari, a osim toga na dnu čašice karburatora od stajanja znaju da se nakupe nečistoće. Pregledajte i očistite karburatore i dospite u čašice malo goriva. Kad smo kod goriva, ukoliko ste tokom zime ostavili prazan rezervoar ili ste sipali gorivo, a niste dodali stabilizator goriva, najbolje je da dospete novo gorivo u rezervoar.

Lanac

Posle dugog stajanja potrebno je prekontrolisati lanac. Nije na odmet da se lanac očisti i podmaže pre prve vožnje. Pre nego što pristupite čišćenju i podmazivanju lanca, uverite se da je propisno zategnut, odnosno da nije ni opušten, ali ni pretegnut.

Foto: pixabay.com

Gume

Veoma je važno da pre prve vožnje proverite stanje guma na vašem motociklu. Proverite dubinu šare, kao i da li guma na sebi ima pukotine. Nakon vizualnog pregleda proverite i pritisak u gumama. Pritisak u gumama je krucijalna stvar za vašu bezbednost.

Svetlosna grupa i prekidači

Ukoliko ste sve gore nabrojane radnje obavili, vreme je da startujete vaš motocikl. Dok motocikl polako dostiže radnu temperaturu, izvršite proveru signalizacije i svetlosne grupe. Počnite redom i proverite poziciono svetlo, kratko i dugačko svetlo, zatim pokazivače pravca kao i stop svetlo. Osim toga, uverite se da svi prekidači funkcionišu besprekorno.

Završna provera pre vožnje

Kada motocikl dostigne radnu temperaturu, isključite ga i prošetajte se jedan krug oko motocikla. Proverite još jednom nivo ulja, kao i da li postoji curenje tečnosti iz nekih creva ili agregata. Imajte na umu da su se delovi agregata već prilično ugrejali, te se nemojte previše približavati agregatu ili auspuhu kako se ne biste opekli.

Prvu vožnju izvedite pažljivo, imajte na umu da duži vremenski period niste vozili motocikl i da je potrebno da prodjete odredjeni broj kilometara kako biste se ponovo privikli na motocikl. Takodje, obratite posebnu pažnju na ostale učesnike u saobraćaju i obavezno nosite kompletnu zaštitnu opremu!

Uživajte u vožnji.
 

Foto: pixabay.com